Consument – lifetri uitvaart natura

Lifetri Uitvaart Natura​

Lifetri biedt geen nieuwe uitvaartverzekeringen meer aan. U kunt dus geen uitvaartverzekeringen meer afsluiten of verhogen. Heeft u al een verzekering van Lifetri? Dan verandert er voor u niets.

Vragen over uw verzekering?

  1. Kijk eerst op deze pagina. Uw antwoord staat er waarschijnlijk al tussen. 
  2. Kunt u het antwoord niet vinden? Vul onderaan het vragenformulier in.   
  3. Komt u er toch niet uit? Bel ons gerust.
Man in geruite blouse visual

Uw verzekering

Naturaverzekering

Uw uitvaartverzekering is een natura uitvaartverzekering. Dat betekent dat het bedrag dat u bij ons verzekert alleen aan uw uitvaart besteed kan worden. De financiële afhandeling doen we rechtstreeks met de uitvaartverzorger.

Kinderen meeverzekerd

Heeft of krijgt u kinderen? Voortaan zijn kinderen tot 18 jaar altijd gratis meeverzekerd. U hoeft uw kinderen niet langer aan te melden voor gratis kinderdekking. Zodra ze 18 worden kunnen ze zelf elders een eigen verzekering afsluiten.

Meteen regelen

Verhuisd?

Laat het ons weten.

Nieuwe rekening?

Uw bankrekening voor betalingen.

Afkopen

Wilt u uw uitvaartverzekering en?

Polis kwijt?

Vraag een kopie.

Premie-overname

Gaat uw kind zelf premie betalen?

Bewindvoerder

Iemand neemt uw zaken over.

Ontevreden?

Laat het ons vooral weten.

Uitvaartwensen

Wat voor uitvaart wilt u?

Indexatie

Wat is het precies?

Nabestaande?

Meld een overlijden.

Uitvaartverzorger?

Meld een overlijden.

Premievrij

Wilt u uw verzekering premievrij maken?

Betaalachterstand

Samen zoeken we een oplossing.

Veelgestelde vragen Lifetri Uitvaart Natura

Vragen over de polis en premie van uw uitvaartverzekering? Of over de wensen en kosten van uw begrafenis of crematie? Kijk eerst even bij de veelgestelde vragen. Waarschijnlijk staat uw antwoord er al tussen.

Vul het formulier in om uw rekeningnummer te wijzigen. Let op!  Zorg dat het formulier is ondertekend door de rekeninghouder.

> Rekeningnummer wijzigen

De makkelijkste manier om vragen te stellen is via de contactformulieren op onze website. U kunt ook contact opnemen met uw intermediair. 

U kunt online aangeven dat u de polis wilt opzeggen.

> Verzekering opzeggen

Lifetri zegt geen verzekeringen op bij andere verzekeringsmaatschappijen. In verband met de Wet bescherming Persoonsgegevens mag Lifetri geen gegevens opvragen maar ook geen verzekeringen uit uw naam stopzetten. De beslissing om een verzekering stop te zetten is een beslissing die u zelf neemt en waar u zelf voor moet tekenen.

Het is niet mogelijk om een uitvaartverzekering van een andere maatschappij over te laten nemen door Lifetri. Daarom is het verstandig om die verzekering door te laten lopen zodat u uiteindelijk een bepaald bedrag uitgekeerd krijgt. U kunt zich bij Lifetri dan bijverzekeren voor het bedrag dat u mogelijk tekort komt in de toekomst.

Als iemand uw zaken (tijdelijk) overneemt hebben wij hier bewijs van nodig. Anders mogen wij diegene geen gegevens verstrekken in verband met de wet op de privacy.

Geen dienstenpakket, maar verzekerd bedrag 

Bij het afsluiten van uw verzekering is een verzekerd bedrag berekend op basis van uw uitvaartwensen. We keren bij overlijden nooit meer uit dan dit verzekerd bedrag na indienen van een nota voor de uitvaartkosten.   

Voortaan ziet u op uw polis niet langer het pakket van uitvaartwensen terug, waar dit bedrag op was gebaseerd. U ziet alleen nog het verzekerd bedrag. De oude waarde van uw pakket verandert niet.   

Als u definitief verhuist naar een land buiten de Europese Unie kunt u de uitvaartverzekering mogelijk niet houden. U moet dan in ieder geval uw uitvaartverzekeraar op de hoogte brengen. Die kijkt of u verzekerd kunt blijven.

Een uitvaartverzekering van Lifetri is persoonsgebonden en dus niet overdraagbaar. U weet namelijk zeker dat de verzekering ooit van pas komt. Als u zelf niet meer verzekerd wilt zijn voor uw uitvaart kunt u die mogelijk afkopen of premievrij maken. Lees op onze website hoe dat precies werkt.

Het is altijd belangrijk om wijzigingen of verkeerde gegevens door te geven aan Lifetri. Hiermee wordt onduidelijkheid en vertraging in de toekomst voorkomen.

Verhoging op basis van CPI (Uitvaart) 
Ook is de jaarlijkse verhoging van uw premie niet langer op basis van uw dienstenpakket, maar op basis van de Consumenten Prijs Index (CPI) Uitvaart. Dit is een onafhankelijke maatstaf die de gemiddelde stijging van de prijzen voor uitvaartdiensten in Nederland weergeeft

Als u niet wilt dat uw uitvaartverzekering verhoogd wordt, stuurt u ons dan een e-mail. klantenservice@lifetri.nl 

HR-team

Vragen? We helpen u graag

Bel 085 – 020 89 06 (ma-vr: 09.00-17.00)

Stuur uw vraag via het contactformulier. Dan kunnen we u snel helpen met het juiste antwoord. Ook bij meer ingewikkelde vragen.

Ga naar de inhoud