Consument – lifetri spaar en lijfrenteverzekering

Lifetri Spaar- en lijfrenteverzekering​​

Lifetri biedt geen nieuwe spaar- en lijfrenteverzekeringen meer aan. U kunt dus geen spaar- en lijfrenteverzekering meer afsluiten of verhogen.

Heeft u al een verzekering van Lifetri? Dan verandert er voor u niets.

Vragen over uw verzekering of meteen wijzigen?

  1. Verhuisd, nieuwe rekening of premievrij maken? U kunt het op deze pagina regelen. 
  2. Voor overige vragen stuurt u ons een e-mail naar service@lifetri.nl met vermelding van uw polisnummer.
  3. Hieronder leest u meer informatie over het protocol stroomlijning kapitaaloverdrachten.
Aziatische vrouw in gele kleding visual

Uw verzekering

Voorheen Klaverblad

Misschien kent u ons nog niet. Wij zijn Lifetri. Met de verkoop van het onderdeel Levensverzekeringen door Klaverblad aan Lifetri is ook uw spaar- of lijfrenteverzekering aan ons overgedragen.

Dezelfde verzekering

Wat betekent de overname voor uw lopende levensverzekering? Niets. De polis, adviseur en voorwaarden van uw verzekering blijven gewoon zoals ze waren bij Klaverblad.

Kapitaaloverdracht lijfrenteverzekering en Protocol Stroomlijning Kapitaaloverdrachten

Heeft u vragen over kapitaaloverdracht van uw lijfrenteverzekering?

Lifetri biedt geen (periodieke) lijfrenteverzekering aan. Wilt u het kapitaal dat is opgebouwd in uw lijfrenteverzekering overdragen naar een andere aanbieder? Dan geldt het Protocol Stroomlijning Kapitaaloverdrachten (PSK). Verzekeraars, banken en beleggingsinstellingen hebben afspraken gemaakt over kapitaaloverdracht. Hierdoor kan kapitaal dat is opgebouwd in een lijfrente soepel worden overdragen naar een andere aanbieder. Zo voorkomen we dat u belasting moet betalen.

Bereikt uw lijfrente kapitaalverzekering bij Lifetri binnenkort de einddatum? Dan ontgangt u uiterlijk 3 maanden voor het bereiken van de einddatum bericht over de hoogte van het lijfrentekapitaal.

Voor het overdragen van het opgebouwde kapitaal vragen wij een door u getekend formulier kapitaaloverdracht. Neemt u hiervoor contact op met uw financieel adviseur en/of de nieuwe aanbieder. 

Op de knop hieronder vindt u meer informatie over het protocol op de website van het Verbond van Verzekeraars.

Meteen regelen

Verhuisd?

Laat het ons weten.

Premievrij

Wilt u uw verzekering premievrij maken?

Nieuwe rekening?

Uw bankrekening voor betalingen.
HR-team

Vragen? We helpen u graag

Bel 085 – 020 89 08 (ma-vr: 09.00-17.00)

Stuur uw vraag via het contactformulier. Dan kunnen we u snel helpen met het juiste antwoord. Ook bij meer ingewikkelde vragen.

Ga naar de inhoud