Consument – betalingsachterstand

Betalingsachterstand? Samen zoeken we een oplossing

Wacht bij een betalingsachterstand niet tot de rekeningen zich opstapelen. Neem meteen contact met ons op. Dan zoeken we samen een oplossing.

Wilt u een betalingsregeling?

Stel zelf een betaalafspraak voor. Vul het formulier in en we laten u zo snel mogelijk weten of we het een zijn met uw voorstel.

Goed om te weten… Als u financiële problemen heeft, kunt u ook schuldhulpverlening inschakelen. Als uw schuldhulpverlener werkt volgens de kwaliteitscriteria van de NVVK, dan zullen we proberen zoveel mogelijk mee te werken aan uw  betalingsregeling.

Betaal op tijd en voorkom te grote achterstanden

Voorkom dat uw rekeningen zich opstapelen. Hoe langer u wacht met betalen, hoe groter uw betalingsachterstand. En dan loopt u het gevaar dat u uw achterstand niet meer kunt inlopen.

Uiteindelijk zullen we dan uw verzekering moeten stopzetten en vervalt uw dekking. We hopen natuurlijk dat het niet zo ver komt.

 

Wat bedoelen we met?

Premievrij: u betaalt niets meer, maar krijgt minder uitgekeerd.

Stoppen: uw verzekering geldt niet meer, we keren niets uit bij overlijden.

 

Betaalherinneringen: hoe werkt dat?

We sturen u een herinnering als u te laat bent met betalen. Dit doen we zo:

  1. Na 40 dagen: 1e herinnering
  2. Na 80 dagen: 2e herinnering
  3. Na 120 dagen: 3e herinnering
  4. Na 160 dagen: we stoppen uw verzekering
 

U krijgt bevestiging van gemaakte afspraken

Wanneer u een betalingsregeling met ons afspreekt, ontvangt u een bevestiging met de voorwaarden van de regeling, de afgesproken termijnen, de data voor de betalingen en waar u terecht kunt met vragen.

U kunt dus altijd de afspraken later nalezen.

 

Wat als u meerdere verzekeringen bij ons heeft

Als u één van uw verzekeringen niet betaalt, maar de andere wel dan gelden de betalingsherinneringen alleen voor de verzekering met de achterstallige premie. De andere verzekeringen lopen dan gewoon door.

Als u meerdere verzekeringen niet betaalt dan kunnen we de vorderingen bij elkaar optellen. 

 

Wat gebeurt er als u niet betaalt?

Als u na 160 dagen nog niet heeft betaald en ook de gemaakte betaalafspraak niet bent nagekomen, maken we uw verzekering premievrij. U betaalt dan geen premie meer. U blijft wel verzekerd, maar voor een lager bedrag.

Wat als premievrij maken niet lukt of niet kan volgens de polisvoorwaarden? Dan stoppen we uw verzekering. U bent dan helemaal niet meer verzekerd. We hopen natuurlijk dat het niet zover komt. 

Meer weten?

Lifetri volgt het protocol betalingsachterstanden van het Verbond van Verzekeraars.

Vragen?

Stuur uw vraag via het contactformulier. Dan kunnen we u snel helpen met het juiste antwoord.